4 Mayıs 2007 Cuma

Domates ekimlerimiz




Bizim üretim serüvenimiz tarlalardan başlar. Her bir ürün tarlada daha minicik bir tohumken izlemeye alınır, birlikte çalıştığımız insanlarla, köylülerimizle beraber titiz ve yorucu bir çalışmayla en güzeli elde edilmeye gayret edilir. Toprak öyle mucizevi bir şey ki, orada yeniden ve yeniden yaşamın canlanışını her yıl görmek bizi çocuklar gibi heyecanlandırır. Doğa inanılmaz verici, inanılmaz şefkatli insanoğluna. Ama doğayla birlikte, onu incitmeden, onunla adeta dans ederek çalıştığınızda böyle bu.. Burada üretim serüvenimizi fotoğraflayıp arada sizlere de göstermek istiyorum. Bu yoğun, sabır gerektiren, emek isteyen uğraşları nasıl tam olarak aktarabilirim, bilmiyorum. Ama fotoğraflarla deneyeceğim bu yıl. Yukarıdaki fotoğrafları ben çekmedim, babam getirmişti Nisan ayında. Bir tanesinde soldaki babam, sağdaki domates üretiminde yıllardır birlikte çalıştığımız Fikret Abi. Diğerlerinde domates için tarla hazırlıkları var. İnsan yüreği, elleri, emeği dolu fotoğraflar çekmeye gayret edeceğim ben, çünkü doğayla insanın birlikte çalışmasında en çok hissettiğim şey bu benim..

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Harika olur derim. Sofraya gelen ürünlerin nereden geldiği, kimler tarafından, hangi koşullarda yetiştirildiği o kadar önemli ki. Bunları bilmek her bir dilim ekmek için şükretmemizi sağlıyor. Teşekkürler!
Tijen

pandora dedi ki...

Şükretmek sözcüğü çok önemli bence de.. Bir de insan emeğine saygı çok önemli. Market reyonlarından robot gibi aldığımız şeylerin arkasında bir ton insan yüreği, emeği var, onları hiç düşünen oluyor mudur bilmem.. Benim belki de yakından bildiğim için her zaman aklıma geliyor her aldığım üründe kimbilir kaç insanın alınteri olduğu.. Bu söylediğim fotoğraflamayı da ne zamandır düşünüyorduk, umarım bu yıl bir yerlerinden yakalayabilirim..