15 Eylül 2008 Pazartesi

Shimeji Mantarlı Kuzu Külbastı





Babam Hollanda'ya yaptığı iş gezisinden elinde çok hoş kültür mantarlarıyla döndü. Kimisi kocaman, kimisi (Shimejiler gibi) öbek öbek, kimisi de upuzun saplı, minnacık şapkalıydı. Onları görünce hemen bir şeyler yapmak istedim. Getirdiği mantarlardan ilk olarak shimeji mantarını (lyphillum shimeji) kullanarak bir yemek yaptım. Mutfağımdan mis gibi kokuları geldikçe güzel tadı olacağı belli olan yemeği biz çok severek yedik.

İçindekiler:
Shimeji mantarı
Kuzu külbastı (4-5 adet)
1 yeşil biber
1 orta boy soğan
5-6 diş sarımsak
Domates püresi
Tuz, karabiber
Kanola yağı
Yapılışı:

1. Tencereye önce kanola yağını alıp kızdırıyoruz. İçine doğranmış soğanları ekleyip soteliyoruz. Bu arada sarımsakları doğrayıp ilave ediyoruz. Kestiğimiz yeşil biberi de ekleyip sotelemeye devam ediyoruz.
2. Külbastıları da ekleyip arkalı önlü pişiriyoruz. Üzerlerine shimeji mantarlarını bütün olarak koyuyoruz.

3. Domates püresi, tuz ve karabiber koyup, biraz sıcak su ekliyoruz ve kısık ateşte etler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

4. Zeytinyağında jasmin pirinçle pişirdiğimiz pilavı tabağa alıp üzerine annemin kuruttuğu acı biberlerden serpiştirip yemeği de ortasına yerleştirdim ben, gayet güzel bir görünümü ve nefis bir tadı oldu.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Japonlar çok kullanıyordu bunları değil mi Umut? Öyle hatırlıyorum. Çok sevimliler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tokyo da yasiyorum.Sekilleri cok hosuma gittiginden almistim ben de.Hatta resmini de cekmistim(html koduma izin verilmediginden direk linki asagiya kopyaliyorum.Kusura bakmayin.).Ancak tadinin cok hosuma gittigini soyleyemeyecegim.Lastik gibiydi biraz.Tekrar almam diye dusunmustum.Ben de kanalo yagi kullanmistim.Sizce ayni mantar degiller mi?
http://www.flickr.com/photos/11106382@N00/2943995233/

pandora dedi ki...

nihal,

verdiğin linke baktım, evet, bunlar aynı mantarlar.. benim çok hoşuma gitti tatları, lastik gibi de değillerdi hiç, acaba pişirme tekniğiyle mi ilgili olabilir bu farklılık?

beste dedi ki...

Merhabalar, Japon ve thai yemeklerinde kullaniliyor:)Bende cok seviyorum kurutulmuslari var malesef!